רק ישראלי אחד מנותק קשר בנפאל

    ישראל בן צבי 1 Comment on רק ישראלי אחד מנותק קשר בנפאל
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל הישראלים הנמצאים בנפאל יצרו קשר עם משרד החוץ או עם גורמים אחרים ומצבם טוב
    לפי שעה רק ישראלי אחד עדיין מוגדר כמנותק קשר ונעשים מאמצים לאתרו,
    באסון רעידת האדמה בנפאל נהרגו יותר מחמשת אלפים בני אדם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כתוב בספרים הקדושים "שלפעמים אלוקים בוחן אותנו, כשמתחדשים מקרים בריחוק מקום ובאיים הרחוקים, כדי שיתעוררו ישראל בתשובה וייראו ויפחדו פן תגיע אליהם הפורענות.. ואז יחזרו בתשובה שלמה, ומיד ישפרו הצניעות הפרוץ בזמנינו ובפרט אצל רוב החרדיות, וישפרו לימוד התורה, והתפלה שצריך להיות מכל הלב לאבינו שבשמים, ולהרבות מעשה החסד וכו' וכשאינם מתייסרים עם ישראל ברעת אחרים, ואינם משפרים הצניעות וכו' הפורענות הולך הלוך ונסוע וילך הלוך וקרב ח"ו. ומי שראוה את אלו התלאות אשר כולם מסכימים שהם באמת התרעות מהשם יתברך, ועודנו מחזיק בדרכו הרע אשר דרך בה, הוא כמי שעובר עבירה וקיבל עליה התרעה והתיר את עצמו למיתה ר"ל" הזמן לשפר הצניעות וכו' זה עכשיו, היום אם בקולו תשמעו, יגיע הגאולה שלמה.

      כעין זה כתוב בשיחת המוסר שדרש רבינו ניסים, הר"ן ז"ל, לפני קרוב לאלף שנים, מן הסתם בעקבות רעידה דומה בממלכה היסטורית. הר"ן איננו איתנו, אך המילים, החדות החותכות והמייסרות, עומדות לפנינו היום ורלוונטיות בדיוק כמו אז לפני התפתחות הטכנולוגיה והקרבה הווירטואלית הממשית לכל מקום בעולם. ואלי רלוונטיות קצת יותר. כשקורה משהו אי שם בעולם, אומר הר"ן, הוא אמנם קורה "שם" אבל הוא מוכרח להשפיע "כאן", בעולם היהודי. העיניים, אלו שלא ייפקחו במכה רחוקה, יצטרכו בעל כרחם למצמץ בחזקה כשהמכה תהיה תחת אפם באור מסנוור ומדאיג של "היכן הייתם?".
      —ה-ת-ע-ו-ר-ר-ו—

      ולמעשה אנחנו רואים כל יום, שרשרת תופעות הטבע הבלתי נעימות של 'טורנדו' 'הוריקן' וקיפאון אימים ברחובות, נוספה בסוף השבוע האחרון רעידת האדמה הגדולה בנפאל, החזקה בעוצמתה במאה השנים האחרונות. ברגע אחד נהפכה הארץ לעיי חרבות. הרעידה הגדולה שנמדדה בעוצמה הקרובה לדרגה השמינית בסולמו של ריכטר, טלטלה את נפאל וזרעה הרס של ממש ברדיוס ענק. בתים קרסו כמגדלי קלפים וקברו אלפים תחת עיי החרבות. בניינים היסטוריים, שכיות חמדה ארכיטקטוניות, כולם הפכו לאבק פורח. התמונות שמגיעות מקטמנדו הבירה מלמדות על מראות קשים ובלתי ניתנים לתיאור. ילדים יחפים הקוראים בשמות הוריהם ואימהות דואגות המבכות את אובדן יקיריהם, הם רק חלק מהטרגדיה הגדולה הנמשכת אף עתה בזירת החורבן.

      רק —ת-ש-ו-ב-ה— מכל הלב לבורא העולם יעזור לנו להינצל.